Empathie in actie

An Vergison-Ilse Colaes-Francisca Van Drongelen


Nederlands | 06-08-2025 | 176 pagina's

9789493428935

Paperback / softback


€ 36,00

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar

   Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!

   Betaling kan online of in de winkel




Tekst achterflap

Een gezinsondersteunend gesprek met de familie Goossens, een snel telefoontje naar Samira over jullie afspraak van morgen, een presentatie over een participatieproject in de buurt... Als sociaal werker ben je de hele dag door aan het communiceren.

In Empathie in actie ontdek je alles wat je nodig hebt om dat met succes te doen. Allereerst krijg je de nodige theoretische achtergrond over communicatie mee. Je maakt kennis met de axioma’s van Watzlawick et al. en ontdekt zo dat alle gedrag communicatie is.

Daarna is het aan jou. Je leert de essentiële basisvaardigheden van gespreksvoering, zoals effectieve vraagstelling, parafraseren, samenvatten en (non-)verbaal aandachtgevend gedrag, maar ook specifiekere skills die onontbeerlijk zijn bij sociaal werk. Denk maar aan vergaderen, professioneel telefoneren, spreken voor een groep, respectvol confronteren, feedback geven of ontvangen en informatie en advies delen. Daarbij is steeds aandacht voor belangrijke basishoudingen zoals respect, tolerantie en authenticiteit.

Beschrijving

Een gezinsondersteunend gesprek met de familie Goossens, een snel telefoontje naar Samira over jullie afspraak van morgen, een presentatie over een participatieproject in de buurt... Als sociaal werker ben je de hele dag door aan het communiceren.

In Empathie in actie ontdek je alles wat je nodig hebt om dat met succes te doen. Allereerst krijg je de nodige theoretische achtergrond over communicatie mee. Je maakt kennis met de axioma’s van Watzlawick et al. en ontdekt zo dat alle gedrag communicatie is.

Daarna is het aan jou. Je leert de essentiële basisvaardigheden van gespreksvoering, zoals effectieve vraagstelling, parafraseren, samenvatten en (non-)verbaal aandachtgevend gedrag, maar ook specifiekere skills die onontbeerlijk zijn bij sociaal werk. Denk maar aan vergaderen, professioneel telefoneren, spreken voor een groep, respectvol confronteren, feedback geven of ontvangen en informatie en advies delen. Daarbij is steeds aandacht voor belangrijke basishoudingen zoals respect, tolerantie en authenticiteit.

Details

EAN :9789493428935
Auteur: 
Uitgever :Borgerhoff & Lamberigts
Publicatie datum :  06-08-2025
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :241 mm
Breedte :191 mm
Dikte :14 mm
Gewicht :392 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :176