Vloeiend van groep 2 naar 3
Aafke Bouwman-Marije Bakker
Nederlands | 25-04-2022 | 192 pagina's
9789493209602
Paperback / softback
€ 25,95
Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!
Betaling kan online of in de winkel
Tekst achterflap
Kinderen in groep 2 leren vooral informeel (spelend). In groep 3 wordt echter van hen verwacht dat ze starten met het formele leerproces. Hoe zorg je er als leerkracht voor dat de doorstroom van groep 2 naar 3 zo vloeiend mogelijk verloopt? Hoe sluit je aan bij de soms grote verschillen in de ontwikkeling van jonge kinderen?
Dit boek gaat over de veelbesproken overgang van groep 2 naar 3. Om een ononderbroken ontwikkeling te stimuleren, organiseren steeds meer scholen het onderwijs in samengestelde groepen 2-3 (en soms in groepen 1-3). In dit boek lees je hoe je deze organisatievorm voorbereidt en uitvoert. Daarnaast is er – met onder andere herkenbare praktijkvoorbeelden en concrete tips – volop aandacht voor het beredeneerde aanbod in de onderbouw en wordt er uitgebreid ingegaan op:
• instructie en differentiatie;
• spel;
• rekenen;
• taal/lezen;
• schrijven;
• het gebruik van ontwikkelingsmaterialen;
• organisatie/klassenmanagement;
• monitoring.
Het boek is daardoor niet alleen relevant voor leerkrachten in samengestelde groepen (1-)2-3, maar biedt ook inspiratie aan onderbouwleerkrachten die in aparte groepen werken. Tevens is het interessant voor intern begeleiders, jonge-kindspecialisten, pabo-studenten en andere betrokkenen bij het onderwijs aan het jonge kind.
Beschrijving
Kinderen in groep 2 leren vooral informeel (spelend). In groep 3 wordt echter van hen verwacht dat ze starten met het formele leerproces. Hoe zorg je er als leerkracht voor dat de doorstroom van groep 2 naar 3 zo vloeiend mogelijk verloopt? Hoe sluit je aan bij de soms grote verschillen in de ontwikkeling van jonge kinderen?
Dit boek gaat over de veelbesproken overgang van groep 2 naar 3. Om een ononderbroken ontwikkeling te stimuleren, organiseren steeds meer scholen het onderwijs in samengestelde groepen 2-3 (en soms in groepen 1-3). In dit boek lees je hoe je deze organisatievorm voorbereidt en uitvoert. Daarnaast is er – met onder andere herkenbare praktijkvoorbeelden en concrete tips – volop aandacht voor het beredeneerde aanbod in de onderbouw en wordt er uitgebreid ingegaan op:
• instructie en differentiatie;
• spel;
• rekenen;
• taal/lezen;
• schrijven;
• het gebruik van ontwikkelingsmaterialen;
• organisatie/klassenmanagement;
• monitoring.
Het boek is daardoor niet alleen relevant voor leerkrachten in samengestelde groepen (1-)2-3, maar biedt ook inspiratie aan onderbouwleerkrachten die in aparte groepen werken. Tevens is het interessant voor intern begeleiders, jonge-kindspecialisten, pabo-studenten en andere betrokkenen bij het onderwijs aan het jonge kind.
Details
EAN : | 9789493209602 |
Uitgever : | Uitgeverij Pica |
Publicatie datum : | 25-04-2022 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 240 mm |
Breedte : | 170 mm |
Dikte : | 13 mm |
Gewicht : | 530 gr |
Status : | Bestelbaar |
Aantal pagina's : | 192 |