Krachtig anders leren
Wim Bouman-Sharon van Wieren
Nederlands | 14-02-2024 | 176 pagina's
9789490520724
Paperback / softback
€ 24,95
Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!
Betaling kan online of in de winkel
Korte beschrijving/Annotatie
Kinderen die leerproblemen ervaren hebben vaak een andere leerstijl die niet voldoende past bij de wijze waarop school de lesstof aanreikt.
Lees hoe Kernvisie methode passend onderwijs biedt.
Tekst achterflap
Wim Bouman heeft op basis van onderzoek bij meer dan 1.000 kinderen met leerproblemen, zijn opgedane bevindingen en ervaringen beschreven. Door de Kernvisie methode toe te passen hebben deze kinderen grote vooruitgang geboekt in lezen, spelling, rekenen en hun leerstrategie.
Je kunt lezen over zijn controversiële kijk op de wetenschap, die zegt dat dyslexie een ernstige leerstoornis is. Met als uitgangspunt dat mensen met dyslexie een andere leerstijl hebben ontstaat er een mogelijkheid om deze categorie rechtsgeoriënteerde denkers wel te laten leren en resultaten te boeken.
Dit boek vertelt je over die andere leerstijl en legt uit waarom deze groep niet aansluit op de wijze waarop zij op school les krijgt, met als gevolg dat zij onderpresteert.
Het vaststellen van problemen als dyslexie, add, adhd, hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit is niet moeilijk. Daarvoor een oplossing vinden wel. Dit boek geeft je het antwoord; een oplossing die blijvend effectief blijkt.
Je treft informatie aan over het lezen, schrijven, woordbeelden, spelling, rekenen, hoe er moet toetsen omgegaan moet worden, vormen van weerstand die deze kinderen laten zien en op welke wijze ook sociaal-emotionele problemen aangepakt kunnen worden.
Dit boek is een must voor ouders die hun kind beter willen kunnen begeleiden, voor leerkrachten en hulpverleners die deze kinderen beter willen begrijpen en effectief willen begeleiden en voor onderwijswetenschappers en beleidsmakers die met open vizier willen kijken naar rechtsgeoriënteerde kinderen en hun onderwijsbehoefte.
Beschrijving
Wim Bouman heeft op basis van onderzoek bij meer dan 1.000 kinderen met leerproblemen, zijn opgedane bevindingen en ervaringen beschreven. Door de Kernvisie methode toe te passen hebben deze kinderen grote vooruitgang geboekt in lezen, spelling, rekenen en hun leerstrategie.
Je kunt lezen over zijn controversiële kijk op de wetenschap, die zegt dat dyslexie een ernstige leerstoornis is. Met als uitgangspunt dat mensen met dyslexie een andere leerstijl hebben ontstaat er een mogelijkheid om deze categorie rechtsgeoriënteerde denkers wel te laten leren en resultaten te boeken.
Dit boek vertelt je over die andere leerstijl en legt uit waarom deze groep niet aansluit op de wijze waarop zij op school les krijgt, met als gevolg dat zij onderpresteert.
Het vaststellen van problemen als dyslexie, add, adhd, hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit is niet moeilijk. Daarvoor een oplossing vinden wel. Dit boek geeft je het antwoord; een oplossing die blijvend effectief blijkt.
Je treft informatie aan over het lezen, schrijven, woordbeelden, spelling, rekenen, hoe er moet toetsen omgegaan moet worden, vormen van weerstand die deze kinderen laten zien en op welke wijze ook sociaal-emotionele problemen aangepakt kunnen worden.
Dit boek is een must voor ouders die hun kind beter willen kunnen begeleiden, voor leerkrachten en hulpverleners die deze kinderen beter willen begrijpen en effectief willen begeleiden en voor onderwijswetenschappers en beleidsmakers die met open vizier willen kijken naar rechtsgeoriënteerde kinderen en hun onderwijsbehoefte.
Slogan/Promotie
Kinderen die leerproblemen ervaren hebben vaak een andere leerstijl die niet voldoende past bij de manier waarop school de lesstof aanreikt. Gelukkig komt er steeds meer aandacht voor neurodiversiteit in het onderwijs. In 'Krachtig anders leren' lees je hoe Kernvisie methode passend onderwijs biedt.
Details
EAN : | 9789490520724 |
Uitgever : | Wizard Wise |
Publicatie datum : | 14-02-2024 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 222 mm |
Breedte : | 158 mm |
Dikte : | 22 mm |
Gewicht : | 373 gr |
Status : | Bestelbaar |
Aantal pagina's : | 176 |
Keywords : | ass;autisme;beelddenken;concentratieproblemen;dyscalculie;dyslexie;examenvrees;faalangst;hoogbegaafd;hooggevoelig;hsp;leerproblemen;neurodiversiteit;passend onderwijs;leerstoornissen;kinderen |