Citroen
Frank van der Heul
Nederlands | 10-05-2025 | 149 pagina's
9789490495336
Paperback / softback
Bekijk inkijkexemplaar
€ 35,00
Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!
Betaling kan online of in de winkel
Tekst achterflap
Citroën was en is een klasse apart. De Société Anonyme André Citroën was de eerste in Europa die het principe van de lopende band in gebruik nam en een plaatstalen koetswerk zonder houten onderframe invoerde. Citroën werd wereldnieuws door wetenschappelijke expedities met halfrupsvoertuigen waarbij enorme afstanden in ruig terrein werden overbrugd. Daarnaast werd Citroën een begrip dankzij historische modellen als de B14 Tout-Acier, het populaire type C3 Klaverblaadje en la petite Rosalie, een type 8 dat 297 records verbeterde en 300.000 kilometer non stop aflegde. Met de introductie van de 7A Traction Avant in 1934 kreeg Citroën er nog een hoogstandje bij, en dat gold eveneens voor de naoorlogse 2CV, bijgenaamd Lelijke Eend, en de futuristische ID/DS. Wie was André Citroën en welke fantasierijke methodes hanteerde hij bij het adverteren van zijn producten? Tevens wordt in dit boek ingegaan op het marktaandeel door de jaren heen van de aan het Amsterdamse Stadionplein gevestigde N.V. Automobiles Citroën.
Beschrijving
Citroën was en is een klasse apart. De Société Anonyme André Citroën was de eerste in Europa die het principe van de lopende band in gebruik nam en een plaatstalen koetswerk zonder houten onderframe invoerde. Citroën werd wereldnieuws door wetenschappelijke expedities met halfrupsvoertuigen waarbij enorme afstanden in ruig terrein werden overbrugd. Daarnaast werd Citroën een begrip dankzij historische modellen als de B14 Tout-Acier, het populaire type C3 Klaverblaadje en la petite Rosalie, een type 8 dat 297 records verbeterde en 300.000 kilometer non stop aflegde. Met de introductie van de 7A Traction Avant in 1934 kreeg Citroën er nog een hoogstandje bij, en dat gold eveneens voor de naoorlogse 2CV, bijgenaamd Lelijke Eend, en de futuristische ID/DS. Wie was André Citroën en welke fantasierijke methodes hanteerde hij bij het adverteren van zijn producten? Tevens wordt in dit boek ingegaan op het marktaandeel door de jaren heen van de aan het Amsterdamse Stadionplein gevestigde N.V. Automobiles Citroën.
Details
EAN : | 9789490495336 |
Uitgever : | Crowsquare |
Publicatie datum : | 10-05-2025 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 280 mm |
Breedte : | 200 mm |
Dikte : | 14 mm |
Gewicht : | 408 gr |
Status : | POD (Beschikbaar als print-on-demand.) |
Aantal pagina's : | 149 |