Citroen

Frank van der Heul


Nederlands | 10-05-2025 | 149 pagina's

9789490495336

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 35,00

 Voorraad in de winkel
   POD (Beschikbaar als print-on-demand.)

   Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!

   Betaling kan online of in de winkel




Tekst achterflap

Citroën was en is een klasse apart. De Société Anonyme André Citroën was de eerste in Europa die het principe van de lopende band in gebruik nam en een plaatstalen koetswerk zonder houten onderframe invoerde. Citroën werd wereldnieuws door wetenschappelijke expedities met halfrupsvoertuigen waarbij enorme afstanden in ruig terrein werden overbrugd. Daarnaast werd Citroën een begrip dankzij historische modellen als de B14 Tout-Acier, het populaire type C3 Klaverblaadje en la petite Rosalie, een type 8 dat 297 records verbeterde en 300.000 kilometer non stop aflegde. Met de introductie van de 7A Traction Avant in 1934 kreeg Citroën er nog een hoogstandje bij, en dat gold eveneens voor de naoorlogse 2CV, bijgenaamd Lelijke Eend, en de futuristische ID/DS. Wie was André Citroën en welke fantasierijke methodes hanteerde hij bij het adverteren van zijn producten? Tevens wordt in dit boek ingegaan op het marktaandeel door de jaren heen van de aan het Amsterdamse Stadionplein gevestigde N.V. Automobiles Citroën.

Beschrijving

Citroën was en is een klasse apart. De Société Anonyme André Citroën was de eerste in Europa die het principe van de lopende band in gebruik nam en een plaatstalen koetswerk zonder houten onderframe invoerde. Citroën werd wereldnieuws door wetenschappelijke expedities met halfrupsvoertuigen waarbij enorme afstanden in ruig terrein werden overbrugd. Daarnaast werd Citroën een begrip dankzij historische modellen als de B14 Tout-Acier, het populaire type C3 Klaverblaadje en la petite Rosalie, een type 8 dat 297 records verbeterde en 300.000 kilometer non stop aflegde. Met de introductie van de 7A Traction Avant in 1934 kreeg Citroën er nog een hoogstandje bij, en dat gold eveneens voor de naoorlogse 2CV, bijgenaamd Lelijke Eend, en de futuristische ID/DS. Wie was André Citroën en welke fantasierijke methodes hanteerde hij bij het adverteren van zijn producten? Tevens wordt in dit boek ingegaan op het marktaandeel door de jaren heen van de aan het Amsterdamse Stadionplein gevestigde N.V. Automobiles Citroën.

Details

EAN :9789490495336
Auteur: 
Uitgever :Crowsquare
Publicatie datum :  10-05-2025
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :280 mm
Breedte :200 mm
Dikte :14 mm
Gewicht :408 gr
Status :POD (Beschikbaar als print-on-demand.)
Aantal pagina's :149