Communicatiewetenschappen in perspectief
Stijn Joye-Jan Loisen
Nederlands | 04-12-2024 | 544 pagina's
9789463934428
Paperback / softback
Bekijk inkijkexemplaar
€ 49,50
Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!
Betaling kan online of in de winkel
Tekst achterflap
Communicatie en media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven of onze maatschappij. Toch weten we slechts weinig over die zaken. We weten misschien wel hoe we contact kunnen leggen met elkaar en welke apps er bestaan, maar hoe functioneren al die verschillende media eigenlijk? En waar begint en eindigt communicatie?
Dit inleidende handboek biedt een overzicht van alle historische en hedendaagse ontwikkelingen binnen de communicatiewetenschappen. Daarnaast bevat het herkenbare praktijkcases, met hedendaagse voorbeelden van Arjen Lubach tot Grand Theft Auto. Bovendien besteden we bijzondere aandacht aan vraagstukken over macht, sociale integratie en identiteit.
Voor studenten is Communicatiewetenschappen in perspectief een ideale en toegankelijke kennismaking met de communicatiewetenschappelijke theorie en het onderzoek daaromtrent. Tegelijkertijd is het een aanrader voor iedereen die de werking van de media in de 21e eeuw beter wil begrijpen.
Beschrijving
Communicatie en media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven of onze maatschappij. Toch weten we slechts weinig over die zaken. We weten misschien wel hoe we contact kunnen leggen met elkaar en welke apps er bestaan, maar hoe functioneren al die verschillende media eigenlijk? En waar begint en eindigt communicatie?
Dit inleidende handboek biedt een overzicht van alle historische en hedendaagse ontwikkelingen binnen de communicatiewetenschappen. Daarnaast bevat het herkenbare praktijkcases, met hedendaagse voorbeelden van Arjen Lubach tot Grand Theft Auto. Bovendien besteden we bijzondere aandacht aan vraagstukken over macht, sociale integratie en identiteit.
Voor studenten is Communicatiewetenschappen in perspectief een ideale en toegankelijke kennismaking met de communicatiewetenschappelijke theorie en het onderzoek daaromtrent. Tegelijkertijd is het een aanrader voor iedereen die de werking van de media in de 21e eeuw beter wil begrijpen.
Details
EAN : | 9789463934428 |
Uitgever : | Borgerhoff & Lamberigts |
Publicatie datum : | 04-12-2024 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 240 mm |
Breedte : | 191 mm |
Dikte : | 35 mm |
Gewicht : | 1181 gr |
Status : | Bestelbaar |
Aantal pagina's : | 544 |
Keywords : | communicatiewetenschappen |