Communicatiewetenschappen in perspectief


Nederlands | 10-09-2021 | 544 pages

9789463934428

Paperback / softback


  Bekijk het inkijkexemplaar

€ 49,50

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   Bestelbaar




Tekst achterflap

Communicatie en media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven of onze maatschappij. Toch weten we slechts weinig over die zaken. We weten misschien wel hoe we contact kunnen leggen met elkaar en welke apps er bestaan, maar hoe functioneren al die verschillende media eigenlijk? En waar begint en eindigt communicatie?

Dit inleidende handboek biedt een overzicht van alle historische en hedendaagse ontwikkelingen binnen de communicatiewetenschappen. Daarnaast bevat het herkenbare praktijkcases, met hedendaagse voorbeelden van Arjen Lubach tot Grand Theft Auto. Bovendien besteden we bijzondere aandacht aan vraagstukken over macht, sociale integratie en identiteit.

Voor studenten is Communicatiewetenschappen in perspectief een ideale en toegankelijke kennismaking met de communicatiewetenschappelijke theorie en het onderzoek daaromtrent. Tegelijkertijd is het een aanrader voor iedereen die de werking van de media in de 21e eeuw beter wil begrijpen.

Beschrijving

Communicatie en media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven of onze maatschappij. Toch weten we slechts weinig over die zaken. We weten misschien wel hoe we contact kunnen leggen met elkaar en welke apps er bestaan, maar hoe functioneren al die verschillende media eigenlijk? En waar begint en eindigt communicatie?

Dit inleidende handboek biedt een overzicht van alle historische en hedendaagse ontwikkelingen binnen de communicatiewetenschappen. Daarnaast bevat het herkenbare praktijkcases, met hedendaagse voorbeelden van Arjen Lubach tot Grand Theft Auto. Bovendien besteden we bijzondere aandacht aan vraagstukken over macht, sociale integratie en identiteit.

Voor studenten is Communicatiewetenschappen in perspectief een ideale en toegankelijke kennismaking met de communicatiewetenschappelijke theorie en het onderzoek daaromtrent. Tegelijkertijd is het een aanrader voor iedereen die de werking van de media in de 21e eeuw beter wil begrijpen.

Details

EAN :9789463934428
Auteur: 
Uitgever :Borgerhoff & Lamberigts
Publicatiedatum :  10-09-2021
Formaat :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :240 mm
Breedte :191 mm
Dikte :35 mm
Gewicht :1160 gr
Voorraad : Bestelbaar
Aantal bladzijden :544
Trefwoorden :  communicatiewetenschappen