Journalistieke cultuur in Nederland
Jo Bardoel-Huub Wijfjes
Nederlands | 08-07-2019 | 376 pagina's
9789463725033
Paperback / softback
Bekijk inkijkexemplaar
€ 41,99
Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!
Betaling kan online of in de winkel
Tekst achterflap
De journalistiek is in crisis. Krantenlezers lopen weg, televisiekijkers kijken anders en internet en sociale media verbinden alles en iedereen. En de gebruiker kiest zijn eigen weg. In deze veranderende mediawereld moet de journalistiek zich opnieuw uitvinden. De toekomst is aan journalisten die in de nieuwe, vloeibare wereld creatieve innovatie kunnen koppelen aan slim ondernemerschap.
'Journalistieke cultuur in Nederland' blikt in een volledig vernieuwde uitgave voor- en achteruit. De disruptieve technologie van nieuwe media dwingt de journalistiek tot andere verdienmodellen en professionele waarden. Grote vragen staan nu en in de nabije toekomst centraal. Hoe kan de journalistiek relevant blijven voor de ongeduldige gebruiker? Kunnen onafhankelijkheid, objectiviteit en betrouwbaarheid overeind blijven? Hoe verhouden journalistiek, politiek en democratie zich als nationale media plaatsmaken voor wereldbedrijven als Facebook en Google?
Deze vragen worden belicht door uitgelezen specialisten van Nederlandse universiteiten en hogescholen. 'Journalistieke cultuur in Nederland' biedt daarmee reflectie voor eenieder die zich door beroep of belangstelling betrokken voelt bij de journalistiek.
In deze bundel staan artikelen van:
Frank van Vree, Rachida Azough, Bernadette Kester, Martijn Kleppe, Piet Bakker, Chris Vos, Frank Harbers, Rosa van Santen, Marcel Broersma, Peter Vasterman, Mark Deuze, Rens Vliegenthart, Kees Brants, Nico Drok, Harmen Groenhart, Irene Costera Meijer, Tim Groot Kormelink, Andra Leurdijk, Matthijs Leendertse, Tamara Witschge, Eva Schram, Thomas Poell en José van Dijck.
Beschrijving
De journalistiek is in crisis. Krantenlezers lopen weg, televisiekijkers kijken anders en internet en sociale media verbinden alles en iedereen. En de gebruiker kiest zijn eigen weg. In deze veranderende mediawereld moet de journalistiek zich opnieuw uitvinden. De toekomst is aan journalisten die in de nieuwe, vloeibare wereld creatieve innovatie kunnen koppelen aan slim ondernemerschap.
'Journalistieke cultuur in Nederland' blikt in een volledig vernieuwde uitgave voor- en achteruit. De disruptieve technologie van nieuwe media dwingt de journalistiek tot andere verdienmodellen en professionele waarden. Grote vragen staan nu en in de nabije toekomst centraal. Hoe kan de journalistiek relevant blijven voor de ongeduldige gebruiker? Kunnen onafhankelijkheid, objectiviteit en betrouwbaarheid overeind blijven? Hoe verhouden journalistiek, politiek en democratie zich als nationale media plaatsmaken voor wereldbedrijven als Facebook en Google?
Deze vragen worden belicht door uitgelezen specialisten van Nederlandse universiteiten en hogescholen. 'Journalistieke cultuur in Nederland' biedt daarmee reflectie voor eenieder die zich door beroep of belangstelling betrokken voelt bij de journalistiek.
In deze bundel staan artikelen van:
Frank van Vree, Rachida Azough, Bernadette Kester, Martijn Kleppe, Piet Bakker, Chris Vos, Frank Harbers, Rosa van Santen, Marcel Broersma, Peter Vasterman, Mark Deuze, Rens Vliegenthart, Kees Brants, Nico Drok, Harmen Groenhart, Irene Costera Meijer, Tim Groot Kormelink, Andra Leurdijk, Matthijs Leendertse, Tamara Witschge, Eva Schram, Thomas Poell en José van Dijck.
Details
EAN : | 9789463725033 |
Uitgever : | Amsterdam University Press |
Publicatie datum : | 08-07-2019 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 233 mm |
Breedte : | 156 mm |
Dikte : | 26 mm |
Gewicht : | 637 gr |
Status : | Bestelbaar |
Aantal pagina's : | 376 |