Een leraar met een eigen kleur


Nederlands | 16-04-2021 | 213 pages

9789463713061

Paperback / softback


€ 27,50

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   Bestelbaar




Tekst achterflap

Een leraar met een sterke en zelfbewuste professionele identiteit is een leraar die nadenkt over wat hij vindt, voelt, denkt, doet, kan en wenst. Deze gedachten toetst hij aan andere inzichten en die nieuw verworven inzichten past hij toe in zijn onderwijs. Zijn identiteit, en daarmee zijn eigen kleur, schemert door in de verhalen die hij schrijft over een gebeurtenis in de klas, op het schoolplein, met ouders of met collega’s.

Dit boek geeft veel voorbeelden van zulke verhalen. Ze vormen een onuitputtelijke bron van inzicht in de ontwikkeling van de professionele identiteit voor de (aanstaande) leraar zelf, maar ook voor lerarenopleiders of collega’s.

Het boek is opgebouwd rond drie secties: narratieve reflectie, professionele identiteit en taalstimulering. Onderzoekers van het lectoraat Narratieve Professionele Identiteit van Hogeschool KPZ in Zwolle geven vanuit verschillende perspectieven handvatten om de professionele identiteit te versterken.

Dr. Ietje Pauw en Dr. Wenckje Jongstra vormen de redactie van Een leraar met een eigen kleur. Ontwikkeling professionele identiteit. Ietje Pauw is lector Narratieve Professionele Identiteit van het Kennis- en Innovatiecentrum van Hogeschool KPZ. Wenckje Jongstra is verbonden aan het lectoraat als programmaleider Taalstimulering. In totaal hebben zestien auteurs een bijdrage geleverd aan dit boek.

Met bijdragen van Shirine Bousaid, Ben Bouwhuis, Boukje Bruins, Christa Dekker, Marjon Fokkens-Bruinsma, Michelle Gemmink, Wenckje Jongstra, Trynke Keuning, Ingrid Lammerse, Anne Looijenga, Emma Nitert, Ietje Pauw, Marieke Pillen, Judith Pool, Peter van Lint en Klaas van Veen.

 

ISBN : 9789463713061

Details

EAN :9789463713061
Uitgever :Gompel&Svacina bv
Publicatiedatum :  16-04-2021
Formaat :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Voorraad :Bestelbaar
Aantal bladzijden :213
Trefwoorden :  Leraren;professionalisering;Pedagogische psychologie