De laatste domino

Ignace Van Doorselaere


Nederlands | 22-09-2025 | 216 pagina's

9789462348745

Hardback


€ 32,00

 Voorraad in de winkel

   Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!

   Betaling kan online of in de winkel




Tekst achterflap

Het leven zou aangenamer en efficiënter verlopen als afspraken werden nagekomen en taken uitgevoerd zoals afgesproken. Als iedereen zijn best zou doen en er voluit voor zou gaan wanneer ze een klant bedienen, een patiënt verzorgen, een student inspireren, een werkloze activeren of een burger bijstaan. Alles zou vlotter verlopen als er geen misverstanden waren, systemen nauwkeurig op elkaar werden afgestemd en ego’s minder in de weg zaten.

Dit boek verklaart het fenomeen ‘zwakke implementatie’ en toont meteen ook de oplossing. Zet vijf domino’s na elkaar op een rij. Duw de eerste omver en alle andere vallen, behalve de laatste die wat te ver staat. Als de ‘laatste’ domino niet valt, is de score nul. Er gebeurt niets, je krijgt alleen excuses te horen. ‘Net niet’ is gewoon ‘niet’.

Hoe bouw je een wereld waar implementatie koning is? Hoe bouw je een bedrijf rond de klant? Hoe leer je denken vanuit het standpunt van de andere – outside in? Welke obstakels kunnen implementatie verhinderen? En hoe pak je het eigenlijk aan?

De wereld van de laatste domino mondt uit in customer centricity, waarbij de zoutloze notie customer satisfaction vervangen wordt door customer addiction: klanten die niet willen of kunnen zonder jou. Maak kennis met frankensteinklanten, pingpong- en fata-morgana-management, vergadertoeristen en doosjesmensen, en ontdek waarom implementatie het verschil maakt.

Beschrijving

Het leven zou aangenamer en efficiënter verlopen als afspraken werden nagekomen en taken uitgevoerd zoals afgesproken. Als iedereen zijn best zou doen en er voluit voor zou gaan wanneer ze een klant bedienen, een patiënt verzorgen, een student inspireren, een werkloze activeren of een burger bijstaan. Alles zou vlotter verlopen als er geen misverstanden waren, systemen nauwkeurig op elkaar werden afgestemd en ego’s minder in de weg zaten.

Dit boek verklaart het fenomeen ‘zwakke implementatie’ en toont meteen ook de oplossing. Zet vijf domino’s na elkaar op een rij. Duw de eerste omver en alle andere vallen, behalve de laatste die wat te ver staat. Als de ‘laatste’ domino niet valt, is de score nul. Er gebeurt niets, je krijgt alleen excuses te horen. ‘Net niet’ is gewoon ‘niet’.

Hoe bouw je een wereld waar implementatie koning is? Hoe bouw je een bedrijf rond de klant? Hoe leer je denken vanuit het standpunt van de andere – outside in? Welke obstakels kunnen implementatie verhinderen? En hoe pak je het eigenlijk aan?

De wereld van de laatste domino mondt uit in customer centricity, waarbij de zoutloze notie customer satisfaction vervangen wordt door customer addiction: klanten die niet willen of kunnen zonder jou. Maak kennis met frankensteinklanten, pingpong- en fata-morgana-management, vergadertoeristen en doosjesmensen, en ontdek waarom implementatie het verschil maakt.

Details

EAN :9789462348745
Auteur: 
Uitgever :Pelckmans Uitgevers
Publicatie datum :  22-09-2025
Uitvoering :Hardback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :230 mm
Breedte :150 mm
Status :Nog niet beschikbaar
Aantal pagina's :216