De hamstermaatschappij
Felix Kreier-Maarten Biezeveld
Nederlands | 08-10-2024 | 187 pagina's
9789461563262
Paperback / softback
Bekijk inkijkexemplaar
€ 22,50
Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!
Betaling kan online of in de winkel
Tekst achterflap
Hoe we ons gezond verstand een handje kunnen helpen…
Felix Kreier en Maarten Biezeveld, auteurs van de bestseller De hamster in je brein, beschrijven aan de hand van hun hamster-brein model waarom onze maatschappij zo’n grote invloed heeft op onze leefstijl en ons gewicht. Al van jongs af aan krijgen wij te maken met grote verleidingen van onze (voedsel)omgeving, verleidingen waar ons gezonde verstand vaak geen weerstand aan kan bieden.
Om dit alleen toe te schrijven aan de persoonlijke verantwoordelijkheid is een illusie. Dit boek is dan ook een warm pleidooi voor een brede maatschappelijke preventie en laat zien waar de valkuilen en de mogelijkheden liggen. Zowel op individueel, als op samenlevingsniveau.
Beschrijving
Hoe we ons gezond verstand een handje kunnen helpen…
Felix Kreier en Maarten Biezeveld, auteurs van de bestseller De hamster in je brein, beschrijven aan de hand van hun hamster-brein model waarom onze maatschappij zo’n grote invloed heeft op onze leefstijl en ons gewicht. Al van jongs af aan krijgen wij te maken met grote verleidingen van onze (voedsel)omgeving, verleidingen waar ons gezonde verstand vaak geen weerstand aan kan bieden.
Om dit alleen toe te schrijven aan de persoonlijke verantwoordelijkheid is een illusie. Dit boek is dan ook een warm pleidooi voor een brede maatschappelijke preventie en laat zien waar de valkuilen en de mogelijkheden liggen. Zowel op individueel, als op samenlevingsniveau.
Details
EAN : | 9789461563262 |
Uitgever : | Bertram + de Leeuw Uitgevers BV |
Publicatie datum : | 08-10-2024 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 210 mm |
Breedte : | 138 mm |
Dikte : | 19 mm |
Gewicht : | 276 gr |
Status : | Bestelbaar |
Aantal pagina's : | 187 |
Keywords : | gezondheid en voeding;marketing;voedingsindustrie;overgewicht |