De hamstermaatschappij

Felix Kreier-Maarten Biezeveld


Nederlands | 08-10-2024 | 187 pagina's

9789461563262

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 22,50

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar

   Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!

   Betaling kan online of in de winkel




Tekst achterflap

Hoe we ons gezond verstand een handje kunnen helpen…

Felix Kreier en Maarten Biezeveld, auteurs van de bestseller De hamster in je brein, beschrijven aan de hand van hun hamster-brein model waarom onze maatschappij zo’n grote invloed heeft op onze leefstijl en ons gewicht. Al van jongs af aan krijgen wij te maken met grote verleidingen van onze (voedsel)omgeving, verleidingen waar ons gezonde verstand vaak geen weerstand aan kan bieden.
Om dit alleen toe te schrijven aan de persoonlijke verantwoordelijkheid is een illusie. Dit boek is dan ook een warm pleidooi voor een brede maatschappelijke preventie en laat zien waar de valkuilen en de mogelijkheden liggen. Zowel op individueel, als op samenlevingsniveau.

Beschrijving

Hoe we ons gezond verstand een handje kunnen helpen…

Felix Kreier en Maarten Biezeveld, auteurs van de bestseller De hamster in je brein, beschrijven aan de hand van hun hamster-brein model waarom onze maatschappij zo’n grote invloed heeft op onze leefstijl en ons gewicht. Al van jongs af aan krijgen wij te maken met grote verleidingen van onze (voedsel)omgeving, verleidingen waar ons gezonde verstand vaak geen weerstand aan kan bieden.
Om dit alleen toe te schrijven aan de persoonlijke verantwoordelijkheid is een illusie. Dit boek is dan ook een warm pleidooi voor een brede maatschappelijke preventie en laat zien waar de valkuilen en de mogelijkheden liggen. Zowel op individueel, als op samenlevingsniveau.

Details

EAN :9789461563262
Auteur: 
Uitgever :Bertram + de Leeuw Uitgevers BV
Publicatie datum :  08-10-2024
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :210 mm
Breedte :138 mm
Dikte :19 mm
Gewicht :276 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :187
Keywords :  gezondheid en voeding;marketing;voedingsindustrie;overgewicht