Be the story

Tom Rumes-Piet Sonck


Nederlands | 29-03-2021 | 200 pagina's

9789401474849

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 25,99

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar

   Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!

   Betaling kan online of in de winkel




Tekst achterflap

Met welke apps en tools giet je verhalen in een straffe vorm?
Hoe maak je een grondplan voor een transmediaal verhaal?
Waarom is 'transmedia-' niet hetzelfde als 'multimedia-', 'deep media-' of 'klassieke storytelling'?

De verhalen van vandaag beleef je langs verschillende kanalen tegelijk. Billie Eilish, bijvoorbeeld, is niet zomaar een muzikante, maar creëert samen met haar fans doelbewust een eigen online-universum. Of politieke verkiezingen: die vinden niet alleen plaats in het stemhokje, evenzeer spelen verslaggeving van journalisten en felle Twitterdebatten daarin een rol. Dat is transmedia-storytelling.

BE THE STORY vertelt je alles wat je moet weten over deze nieuwste vorm van verhalen vertellen. Je komt te weten waarom transmedia zo nauw verbonden is met moderne technologie. En hoe je ook met je smartphone geweldige content maakt. In een constant bewegend en exploderend medialandschap geeft dit boek je alle tips om kijkers en gebruikers continu geprikkeld te houden.

Beschrijving

Met welke apps en tools giet je verhalen in een straffe vorm?
Hoe maak je een grondplan voor een transmediaal verhaal?
Waarom is 'transmedia-' niet hetzelfde als 'multimedia-', 'deep media-' of 'klassieke storytelling'?

De verhalen van vandaag beleef je langs verschillende kanalen tegelijk. Billie Eilish, bijvoorbeeld, is niet zomaar een muzikante, maar creëert samen met haar fans doelbewust een eigen online-universum. Of politieke verkiezingen: die vinden niet alleen plaats in het stemhokje, evenzeer spelen verslaggeving van journalisten en felle Twitterdebatten daarin een rol. Dat is transmedia-storytelling.

BE THE STORY vertelt je alles wat je moet weten over deze nieuwste vorm van verhalen vertellen. Je komt te weten waarom transmedia zo nauw verbonden is met moderne technologie. En hoe je ook met je smartphone geweldige content maakt. In een constant bewegend en exploderend medialandschap geeft dit boek je alle tips om kijkers en gebruikers continu geprikkeld te houden.

Slogan/Promotie

De gids voor storytelling in de 21ste eeuw

Details

EAN :9789401474849
Auteur: 
Uitgever :Uitgeverij Lannoo
Publicatie datum :  29-03-2021
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :220 mm
Breedte :140 mm
Dikte :22 mm
Gewicht :301 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :200