De Communicatie Revolutie

Sonja Oppewal - Pruntel


Nederlands | 01-12-2025 | 264 pagina's

9789090395708

Paperback / softback


€ 79,95

 Voorraad in de winkel

   Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!

   Betaling kan online of in de winkel




Korte beschrijving/Annotatie

De Communicatie Revolutie laat zien hoe M&C-teams transformeren van uitvoerend naar strategisch. Met modellen, tools en lef bouw je aan een afdeling met richting, ritme, regie en resultaat.

Tekst achterflap

Herken jij dit?
» Wordt jouw marketing- & communicatieteam behandeld als ballenbak? Iedereen gooit er wat in en jullie moeten het oplossen?
» Ben je vooral bezig met rennen, repareren en fi xen, in plaats van koers bepalen?
» Wordt jouw team gezien als uitvoerclub, en wordt jullie meerwaarde als strategisch partner niet erkend?
Dan is dit boek voor jou.

Van ballenbak naar koersbepaler
Een marketing- & communicatieafdeling is géén vangnet voor wat elders blijft liggen. Het is de verbinder, de versneller van verandering en het fundament onder een sterk merk. Toch worden marketing- & communicatieteams nog te vaak ingezet als middelenmachine. Het wordt hoog tijd om dat radicaal te veranderen.

Een strategisch team met een eigen signatuur
In De Communicatie Revolutie laat Sonja Oppewal-Pruntel zien hoe je jouw team transformeert van uitvoerend naar richtinggevend. Geen dikke theorie achter een bureau, maar een aanpak die werkt in de praktijk: met lef, structuur, people skills en fl air.

Wat dit boek je brengt
» Een glasheldere positionering van jouw marketing- & communicatieteam binnen het grotere geheel; mét eigen signatuur en mandaat.
» Tools, refl ecties en werkvormen waar je direct mee aan de slag kunt.
» De zeven Briljante Types in je team – van CreatieKraker tot KPI-koning, van ResultaatRakker tot ProjectPleister – waarmee je inzicht krijgt in kwaliteiten én valkuilen.
» Scherpe observaties en een spiegel die confronteert, motiveert én je laat glimlachen.

Over de auteur
Sonja Oppewal-Pruntel is oprichter van STACCATO® Marketing & Communicatie en werkt ruim twintig jaar als interim teamleider, strateeg en verbinder. Ze houdt van chaos én van resultaat. Van scherpte én compassie. Met haar modellen, spiegelvragen, doordachte aanpak en fl air helpt ze teams van los zand en ballenbak naar een stevig fundament; met rust in de tent, regie op de klus en resultaat dat telt.

Beschrijving

Herken jij dit?
» Wordt jouw marketing- & communicatieteam behandeld als ballenbak? Iedereen gooit er wat in en jullie moeten het oplossen?
» Ben je vooral bezig met rennen, repareren en fi xen, in plaats van koers bepalen?
» Wordt jouw team gezien als uitvoerclub, en wordt jullie meerwaarde als strategisch partner niet erkend?
Dan is dit boek voor jou.

Van ballenbak naar koersbepaler
Een marketing- & communicatieafdeling is géén vangnet voor wat elders blijft liggen. Het is de verbinder, de versneller van verandering en het fundament onder een sterk merk. Toch worden marketing- & communicatieteams nog te vaak ingezet als middelenmachine. Het wordt hoog tijd om dat radicaal te veranderen.

Een strategisch team met een eigen signatuur
In De Communicatie Revolutie laat Sonja Oppewal-Pruntel zien hoe je jouw team transformeert van uitvoerend naar richtinggevend. Geen dikke theorie achter een bureau, maar een aanpak die werkt in de praktijk: met lef, structuur, people skills en fl air.

Wat dit boek je brengt
» Een glasheldere positionering van jouw marketing- & communicatieteam binnen het grotere geheel; mét eigen signatuur en mandaat.
» Tools, refl ecties en werkvormen waar je direct mee aan de slag kunt.
» De zeven Briljante Types in je team – van CreatieKraker tot KPI-koning, van ResultaatRakker tot ProjectPleister – waarmee je inzicht krijgt in kwaliteiten én valkuilen.
» Scherpe observaties en een spiegel die confronteert, motiveert én je laat glimlachen.

Over de auteur
Sonja Oppewal-Pruntel is oprichter van STACCATO® Marketing & Communicatie en werkt ruim twintig jaar als interim teamleider, strateeg en verbinder. Ze houdt van chaos én van resultaat. Van scherpte én compassie. Met haar modellen, spiegelvragen, doordachte aanpak en fl air helpt ze teams van los zand en ballenbak naar een stevig fundament; met rust in de tent, regie op de klus en resultaat dat telt.

Slogan/Promotie

Van uitvoerend naar richtinggevend — het is tijd voor een revolutie.
De Communicatie Revolutie van Sonja Oppewal-Pruntel is hét boek voor marketing- en communicatieteams die klaar zijn met brandjes blussen en wél strategisch impact willen maken. Geen theorie achter een bureau, maar concrete tools, herkenbare praktijkvoorbeelden en scherpe observaties uit het vak.
Sonja laat zien hoe je met lef, structuur en mensenkennis een afdeling bouwt die niet uitvoert, maar koers bepaalt.
Voor teamleiders, communicatieprofessionals en bestuurders die geloven dat communicatie de motor van verandering is — niet de nabrander.

Details

EAN :9789090395708
Auteur: 
Uitgever :Pumbo.nl
Publicatie datum :  01-12-2025
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Status :Nog niet beschikbaar
Aantal pagina's :264
Reeks :  Staccato Strategie