Door de ogen van je stakeholders

Lukas Burgering


Nederlands | 16-05-2024 | 150 pagina's

9789089657428

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 24,99

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar

   Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!

   Betaling kan online of in de winkel




Tekst achterflap

Iedere organisatie – of het nou een commercieel bedrijf, een gemeente of een non-profit is – heeft stakeholders. En dat zijn er vaak meer dan je in eerste instantie denkt. Allemaal mensen die iets van jou vinden. Allemaal organisaties die in meer of mindere mate van invloed zijn op de verandering die jij wilt bereiken. Alle stakeholders samen noemen we wel het netwerk. Lukas Burgering laat in zijn nieuwste boek overtuigend zien hoe je dat netwerk optimaal inzet om de doelen van jouw organisatie te realiseren.


Door de ogen van je stakeholders biedt een methode die je leert naar jezelf te kijken door de ogen van je stakeholders. Als je begrijpt wat er in je netwerk speelt, ontstaan er onverwachte oplossingen om effectief te lobbyen. Door in kaart te brengen wat de belangen van je stakeholders zijn, welke coalities zij vormen en hoe je die kunt benutten, is jouw kans op succesvolle verandering aanzienlijk groter.


Een uniek en onderscheidend boek: elk hoofdstuk wordt gevolgd door een hands-on casus die direct duidelijk maakt hoe de theorie in de praktijk werkt.

Beschrijving

Iedere organisatie – of het nou een commercieel bedrijf, een gemeente of een non-profit is – heeft stakeholders. En dat zijn er vaak meer dan je in eerste instantie denkt. Allemaal mensen die iets van jou vinden. Allemaal organisaties die in meer of mindere mate van invloed zijn op de verandering die jij wilt bereiken. Alle stakeholders samen noemen we wel het netwerk. Lukas Burgering laat in zijn nieuwste boek overtuigend zien hoe je dat netwerk optimaal inzet om de doelen van jouw organisatie te realiseren.


Door de ogen van je stakeholders biedt een methode die je leert naar jezelf te kijken door de ogen van je stakeholders. Als je begrijpt wat er in je netwerk speelt, ontstaan er onverwachte oplossingen om effectief te lobbyen. Door in kaart te brengen wat de belangen van je stakeholders zijn, welke coalities zij vormen en hoe je die kunt benutten, is jouw kans op succesvolle verandering aanzienlijk groter.


Een uniek en onderscheidend boek: elk hoofdstuk wordt gevolgd door een hands-on casus die direct duidelijk maakt hoe de theorie in de praktijk werkt.

Details

EAN :9789089657428
Auteur: 
Uitgever :Van Duuren Media
Publicatie datum :  16-05-2024
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :238 mm
Breedte :154 mm
Dikte :14 mm
Gewicht :257 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :150
Keywords :  netwerken (werkwoord);organisatieleer