Kroniek van de Tour de France
Jeroen Visbeek
Nederlands | 24-03-2025 | 162 pagina's
9789083240916
Paperback / softback
Bekijk inkijkexemplaar
€ 23,90
Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!
Betaling kan online of in de winkel
Korte beschrijving/Annotatie
De sportieve en organisatorische geschiedenis van de Tour de France verteld met twaalf levensfases.
Tekst achterflap
De Tour de France werd in 1903 geboren als een zeer succesvolle marketingstunt van een noodlijdende sportkrant. Dankzij het huwelijk tussen sport en commercie is de Tour stevig ingebed in de maatschappij en verbonden met het leven zelf. Deze kroniek beschrijft op verrassende wijze het levensverhaal van het sportspektakel. Veel aandacht is er voor de strijd achter de schermen: de spanningen tussen de belangen van de renners, ploegen, sponsors, media, toeschouwers, wielerunie en Tourdirecteuren. De wisselwerking tussen deze partijen karakteriseert de levensloop wat resulteert in twaalf fases met kenmerkende thema’s, bijvoorbeeld de ploegentucht, internationalisering en dopinggebruik.
Dit boek over de organisatie van het evenement is rijkelijk gevuld met de vele mythes en anekdotes die vaak te mooi blijken om waar te zijn, maar desondanks hun glans behouden. En uiteraard komt in dit levensverhaal het spannende koersverloop van alle edities aan bod. Alle Tourwinnaars hebben een verhaal; hun pech, opoffering, lijden en heldendom.
Beschrijving
De Tour de France werd in 1903 geboren als een zeer succesvolle marketingstunt van een noodlijdende sportkrant. Dankzij het huwelijk tussen sport en commercie is de Tour stevig ingebed in de maatschappij en verbonden met het leven zelf. Deze kroniek beschrijft op verrassende wijze het levensverhaal van het sportspektakel. Veel aandacht is er voor de strijd achter de schermen: de spanningen tussen de belangen van de renners, ploegen, sponsors, media, toeschouwers, wielerunie en Tourdirecteuren. De wisselwerking tussen deze partijen karakteriseert de levensloop wat resulteert in twaalf fases met kenmerkende thema’s, bijvoorbeeld de ploegentucht, internationalisering en dopinggebruik.
Dit boek over de organisatie van het evenement is rijkelijk gevuld met de vele mythes en anekdotes die vaak te mooi blijken om waar te zijn, maar desondanks hun glans behouden. En uiteraard komt in dit levensverhaal het spannende koersverloop van alle edities aan bod. Alle Tourwinnaars hebben een verhaal; hun pech, opoffering, lijden en heldendom.
Slogan/Promotie
De Tour de France werd in 1903 geboren als een zeer succesvolle marketingstunt van een noodlijdende sportkrant. Dankzij het huwelijk tussen sport en commercie is de Tour stevig ingebed in de maatschappij en verbonden met het leven zelf. Deze kroniek beschrijft op verrassende wijze het levensverhaal van het sportspektakel.
Veel aandacht is er voor de strijd achter de schermen: de spanningen tussen de belangen van de renners, ploegen, sponsors, media, toeschouwers, wielerunie en Tourdirecteuren. De wisselwerking tussen deze partijen karakteriseert de levensloop wat resulteert in twaalf fases met kenmerkende thema's, bijvoorbeeld de ploegentucht, internationalisering en dopinggebruik.
Dit boek over de organisatie van het evenement is rijkelijk gevuld met de vele mythes en anekdotes die vaak te mooi blijken om waar te zijn, maar desondanks hun glans behouden. En uiteraard komt in dit levensverhaal het spannende koersverloop van alle edities aan bod. Alle Tourwinnaars hebben een verhaal; hun pech, opoffering, lijden en heldendom.
Details
EAN : | 9789083240916 |
Uitgever : | Uitgeverij Zodiak |
Publicatie datum : | 24-03-2025 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 228 mm |
Breedte : | 152 mm |
Dikte : | 10 mm |
Gewicht : | 271 gr |
Status : | POD (Beschikbaar als print-on-demand.) |
Aantal pagina's : | 162 |
Keywords : | astrologie;geschiedenis;levensverhaal;ronde van frankrijk;tour de france;wielrennen |