Van brokkelbrein naar focus

Gerjanne Dirksen-Theo Compernolle-Gertie Verreck


Nederlands | 29-06-2021 | 224 pagina's

9789082286212

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 27,50

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar

   Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!

   Betaling kan online of in de winkel




Korte beschrijving/Annotatie

Brokkelbrein door social media bij je leerlingen? Lees dit boek, ontdek waarom maar vooral hoe je weer balans brengt in die brokkelbreinen.

Tekst achterflap

Hoe kan een docent zijn leerlingen helpen hun brokkelbrein de baas te worden?

Appjes, berichtjes, online gaming, filmpjes delen – social media zijn fantastisch, zeker voor een adolescent. Maar diezelfde social media verstoren vaak de noodzakelijke aandacht én echte pauzes tijdens onderwijs en huiswerk. Gevolg: een brokkelbrein en negatieve invloed op leren.

De auteurs laten zien hoe drie breinnetwerken uit balans raken door frequent socialmedia-gebruik. Maar bovenal geven zij docenten tips om die balans te herstellen zodat aandacht makkelijker vast te houden is. Dit doen zij aan de hand van de nieuwste wetenschappelijke bevindingen en meer dan vijftig praktijkvoorbeelden. Inclusief zes didactische breinprincipes en een voorbeeldles voor leerlingen over social media en het brein.

Lees dit kleurrijke boek en ontdek:
• hoe een ‘echte’ micro-pauze, ook tijdens de les, zorgt voor betere aandacht;
• hoe je leerlingen kunt leren focussen en waarom aandachtsrituelen werken;
• hoe je net als app-ontwikkelaars dopamine kunt laten stromen in de les;
• waarom social media door de 4 G’s het adolescentenbrein zo boeien.

Gerjanne Dirksen is de oprichter van het BCL Instituut, grondlegger van de zes breinprincipes en auteur van onder andere Breindidactiek.
Theo Compernolle, voormalig hoogleraar, is een internationaal gerespecteerd docent op het vlak van stress en brein en auteur van onder andere Ontketen je brein.
Gertie Verreck is directeur van het BCL Instituut. Het instituut dat workshops, opleidingen en lezingen verzorgt over breinleren en breinleiderschap.

Beschrijving

Hoe kan een docent zijn leerlingen helpen hun brokkelbrein de baas te worden?

Appjes, berichtjes, online gaming, filmpjes delen – social media zijn fantastisch, zeker voor een adolescent. Maar diezelfde social media verstoren vaak de noodzakelijke aandacht én echte pauzes tijdens onderwijs en huiswerk. Gevolg: een brokkelbrein en negatieve invloed op leren.

De auteurs laten zien hoe drie breinnetwerken uit balans raken door frequent socialmedia-gebruik. Maar bovenal geven zij docenten tips om die balans te herstellen zodat aandacht makkelijker vast te houden is. Dit doen zij aan de hand van de nieuwste wetenschappelijke bevindingen en meer dan vijftig praktijkvoorbeelden. Inclusief zes didactische breinprincipes en een voorbeeldles voor leerlingen over social media en het brein.

Lees dit kleurrijke boek en ontdek:
• hoe een ‘echte’ micro-pauze, ook tijdens de les, zorgt voor betere aandacht;
• hoe je leerlingen kunt leren focussen en waarom aandachtsrituelen werken;
• hoe je net als app-ontwikkelaars dopamine kunt laten stromen in de les;
• waarom social media door de 4 G’s het adolescentenbrein zo boeien.

Gerjanne Dirksen is de oprichter van het BCL Instituut, grondlegger van de zes breinprincipes en auteur van onder andere Breindidactiek.
Theo Compernolle, voormalig hoogleraar, is een internationaal gerespecteerd docent op het vlak van stress en brein en auteur van onder andere Ontketen je brein.
Gertie Verreck is directeur van het BCL Instituut. Het instituut dat workshops, opleidingen en lezingen verzorgt over breinleren en breinleiderschap.

Details

EAN :9789082286212
Auteur: 
Uitgever :De Vrije Uitgevers
Publicatie datum :  29-06-2021
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :239 mm
Breedte :170 mm
Dikte :18 mm
Gewicht :546 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :224
Keywords :  leren;studievaardigheden;hersenontwikkeling;sociale media;kinderen en media;jongeren en media;aandacht;brein;brokkelbrein;compernolle;didactiek;onderwijs;social media;synaps