Sterke rekenaars in het basisonderwijs
Suzanne Sjoers-Naomi Baggelaar
Nederlands | 24-01-2025 | 224 pagina's
9789065082572
Paperback / softback
Bekijk inkijkexemplaar
€ 34,95
Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!
Betaling kan online of in de winkel
Korte beschrijving/Annotatie
Ontdek hoe je (potentieel) sterke rekenaars herkent, ook de jonge en meertalige. En krijg inzicht hoe je je reken-wiskunde les en beleid zo inricht dat je ook sterke rekenaars goede kansen biedt.
Tekst achterflap
In elke groep zitten ze: leerlingen die zich moeiteloos bewegen in de getallenwereld en rekenen en wiskunde pas een leuk vak vinden wanneer de reguliere lesstof ophoudt. Deze sterke rekenaars hebben vaak meer leerhonger dan de reken-wiskundemethode kan stillen. Dit vraagt om uitdagende reken-wiskundelessen waarin álle leerlingen de uitdaging krijgen die ze zo hard nodig hebben en waar ze veel plezier aan beleven.
In dit boek beschrijven we verschillende typen (potentieel) sterke rekenaars en welke onderwijsaanpassingen er mogelijk zijn binnen en buiten de groep. Ook is er aandacht voor de jonge veelbelovende en de meertalige (potentieel) sterke rekenaars. Ten slotte lees je meer over relevant onderzoek en literatuur en krijg je adviezen voor het vormgeven van rekenbeleid voor (potentieel) sterke rekenaars bij jou op school.
Elk hoofdstuk bevat veel praktijkvoorbeelden en sluit af met een gereedschap om direct in je eigen reken-wiskundeles in te zetten.
Ontdek hoe je reken-wiskundeonderwijs vormgeeft waarmee je meer kansen biedt aan (potentieel) sterke rekenaars!
Beschrijving
In elke groep zitten ze: leerlingen die zich moeiteloos bewegen in de getallenwereld en rekenen en wiskunde pas een leuk vak vinden wanneer de reguliere lesstof ophoudt. Deze sterke rekenaars hebben vaak meer leerhonger dan de reken-wiskundemethode kan stillen. Dit vraagt om uitdagende reken-wiskundelessen waarin álle leerlingen de uitdaging krijgen die ze zo hard nodig hebben en waar ze veel plezier aan beleven.
In dit boek beschrijven we verschillende typen (potentieel) sterke rekenaars en welke onderwijsaanpassingen er mogelijk zijn binnen en buiten de groep. Ook is er aandacht voor de jonge veelbelovende en de meertalige (potentieel) sterke rekenaars. Ten slotte lees je meer over relevant onderzoek en literatuur en krijg je adviezen voor het vormgeven van rekenbeleid voor (potentieel) sterke rekenaars bij jou op school.
Elk hoofdstuk bevat veel praktijkvoorbeelden en sluit af met een gereedschap om direct in je eigen reken-wiskundeles in te zetten.
Ontdek hoe je reken-wiskundeonderwijs vormgeeft waarmee je meer kansen biedt aan (potentieel) sterke rekenaars!
Slogan/Promotie
Ontdek hoe je (potentieel) sterke rekenaars herkent, ook de jonge en meertalige. En krijg inzicht hoe je je reken-wiskunde les en beleid zo inricht dat je ook sterke rekenaars goede kansen biedt. Met veel gereedschappen die je direct in je les kunt inzetten.
Details
EAN : | 9789065082572 |
Uitgever : | CPS Onderwijsontwikkeling en advies |
Publicatie datum : | 24-01-2025 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 240 mm |
Breedte : | 171 mm |
Dikte : | 16 mm |
Gewicht : | 476 gr |
Status : | Bestelbaar |
Aantal pagina's : | 224 |
Keywords : | denkactiviteiten;handelingsmodel sterke rekenaar;hoogbegaafd;hoogbegaafdenonderwijs;meertalig en rekenen;pluslesdoelen;reken-wiskundebeleid;reken-wiskundeles;reken-wiskundeonderwijs;rekenactiviteiten;rekencoördinator;rekenen;verrijkingsopdrachten |