EAN:  9789065081940
Publicatiedatum:   25-03-2021
Formaat:  Paperback / softback
Taal:  Nederlands
Aantal bladzijden:  167

  Bestelbaar

Scholen staan voor de uitdaging leerlingen voor te bereiden op een snel veranderende maatschappij en een leven lang ontwikkelen. Het is belangrijk dat jongeren veerkrachtig en wendbaar zijn. Dit vraagt van hen een proactieve houding en aanpassingsvermogen, zodat zij zich tijdig kunnen voorbereiden en inspelen op veranderingen die de samenleving van hen vraagt. Zelfinzicht ontwikkelen om grip te krijgen op hóe je leert, wie je bent en welke keuzes je maakt, is hiervoor de basis. De leercoach ondersteunt de lerende het eigenaarschap voor zijn eigen leren vorm te geven. Met (meta)cognitieve, affectieve en zelfregulerende leerstrategieën begeleidt hij de lerende naar autonoom en onafhankelijk denken en handelen. De zelfregulerende jongere met een mindset gericht op groei is het perspectief. De zesde rol van de leraar, de leercoach, is van belang bij het vormgeven van maatwerk en flexibel onderwijs. De leercoach ondersteunt hedendaags leren. De succesvolle eerste druk (2017) is doorontwikkeld en biedt een stevig methodisch kader met concrete handvatten voor het ontwerpen van zelfregulerend leren en drie vormen van leercoachen. Eff ectief opgezet vanuit leerstrategieën en praktisch gemaakt met een vijftal praktijkprincipes: hét ABCDE van de leercoach. Deze uitgave is geschreven voor professionals die willen insteken op eigenaarschap bij leren; binnen lessen, in praktijksituaties en tijdens coachgesprekken. Geschikt om maatwerk te bieden binnen po, vo, mbo en hbo. Interesse in een training en/of advies, ook binnen de school? Kijk op cps.nl/leercoach.

    EAN: 9789065081940
    Auteur: 
    Uitgever: CPS Onderwijsontwikkeling en advies-CPS Onderwijsontwikkeling en advies
    Publicatiedatum:   25-03-2021
    Formaat: Paperback / softback
    Taal: Nederlands
    Hoogte: 171 mm
    Breedte: 242 mm
    Dikte: 11 mm
    Gewicht: 374 gr
    Voorraad:  Bestelbaar
    Aantal bladzijden: 167