Draaiboek gedragsverandering

Sander Hermsen-Reint Jan Renes


Nederlands | 08-10-2022 | 160 pagina's

9789047009610

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 21,99

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar

   Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!

   Betaling kan online of in de winkel




Korte beschrijving/Annotatie

Een toegankelijk boek voor iedereen die streeft naar gezonder, veiliger, duurzamer of efficiënter gedrag van zichzelf, en anderen. Het laat zien hoe gedragsbeïnvloeding echt werkt.

Tekst achterflap

Er wordt van alles ingzet om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.


Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in een levendige mix van concrete voorbeelden en de nieuwste inzichten zien hoe gedragsbeïnvloeding echt werkt. Wat maakt wel en wat maakt niet een effectieve campagne, product of dienst?


Hun model, Persuasive by Design, is al in een groot aantal organisaties met succes toegepast. Dit boek is daardoor geschikt voor iedereen die wat te winnen heeft bij gezonder, veiliger, duurzamer of efficiënter gedrag.

Beschrijving

Er wordt van alles ingzet om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.


Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in een levendige mix van concrete voorbeelden en de nieuwste inzichten zien hoe gedragsbeïnvloeding echt werkt. Wat maakt wel en wat maakt niet een effectieve campagne, product of dienst?


Hun model, Persuasive by Design, is al in een groot aantal organisaties met succes toegepast. Dit boek is daardoor geschikt voor iedereen die wat te winnen heeft bij gezonder, veiliger, duurzamer of efficiënter gedrag.

Details

EAN :9789047009610
Auteur: 
Uitgever :Atlas-Contact
Publicatie datum :  08-10-2022
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :210 mm
Breedte :141 mm
Dikte :15 mm
Gewicht :236 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :160