Toetsen in het hoger onderwijs

...


Nederlands | 06-12-2023 | 492 pagina's

9789024456161

Paperback / softback


€ 51,95

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar

   Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!

   Betaling kan online of in de winkel




Tekst achterflap

‘Toetsen in het hoger onderwijs’ biedt een breed overzicht van toets- en beoordelingsvormen in het hoger onderwijs. Het beschrijft ook verschillende aspecten van toetsing en het toetsproces, zoals de ethiek van toetsen en de rechtsbescherming van studenten. Het boek geeft talloze handreikingen en vele praktijkvoorbeelden. Daarmee is het een praktische en inspirerende informatiebron voor opleidingscoördinatoren, examencommissies, toetscommissies en (aankomende) docenten.
In deze vijfde editie staan nieuwe hoofdstukken over onder meer: programmatisch toetsen, toetsen met e-portfolio’s en toetsbekwaamheid van docenten. De bestaande hoofdstukken zijn óf herschreven óf inhoudelijk (sterk) aangepast aan de stand van zaken in het onderwijs. In de hoofdstukken is veel aandacht voor de rol van de docent in het toetsproces.
Dit boek geeft handvatten voor het maken van keuzes bij het ontwerpen van toetsing: het opzetten en uitvoeren van toetsbeleid, het maken van een toetsprogramma en het construeren van toetsen. Daarmee is het boek zowel geschikt voor de professionalisering van docenten, bijvoorbeeld in het kader van de Basiskwalifi catie Examinering (BKE) en Seniorkwalifi catie Examinering (SKE), als voor lesmateriaal in lerarenopleidingen. Omdat de hoofdstukken in het boek de onderwerpen behandelen vanuit een breed perspectief, is het boek ook bruikbaar voor docenten in het middelbaar beroepsonderwijs.

Beschrijving

‘Toetsen in het hoger onderwijs’ biedt een breed overzicht van toets- en beoordelingsvormen in het hoger onderwijs. Het beschrijft ook verschillende aspecten van toetsing en het toetsproces, zoals de ethiek van toetsen en de rechtsbescherming van studenten. Het boek geeft talloze handreikingen en vele praktijkvoorbeelden. Daarmee is het een praktische en inspirerende informatiebron voor opleidingscoördinatoren, examencommissies, toetscommissies en (aankomende) docenten.
In deze vijfde editie staan nieuwe hoofdstukken over onder meer: programmatisch toetsen, toetsen met e-portfolio’s en toetsbekwaamheid van docenten. De bestaande hoofdstukken zijn óf herschreven óf inhoudelijk (sterk) aangepast aan de stand van zaken in het onderwijs. In de hoofdstukken is veel aandacht voor de rol van de docent in het toetsproces.
Dit boek geeft handvatten voor het maken van keuzes bij het ontwerpen van toetsing: het opzetten en uitvoeren van toetsbeleid, het maken van een toetsprogramma en het construeren van toetsen. Daarmee is het boek zowel geschikt voor de professionalisering van docenten, bijvoorbeeld in het kader van de Basiskwalifi catie Examinering (BKE) en Seniorkwalifi catie Examinering (SKE), als voor lesmateriaal in lerarenopleidingen. Omdat de hoofdstukken in het boek de onderwerpen behandelen vanuit een breed perspectief, is het boek ook bruikbaar voor docenten in het middelbaar beroepsonderwijs.

Details

EAN :9789024456161
Auteur: 
Uitgever :Boom uitgevers Amsterdam
Publicatie datum :  06-12-2023
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :240 mm
Breedte :171 mm
Dikte :32 mm
Gewicht :924 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :492
Keywords :  evaluatietechnieken;hoger onderwijs