Leven lang spelen

Lorna Minkman


Nederlands | 04-03-2024 | 208 pagina's

9789023256069

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 32,00

 Voorraad in de winkel
   POD (Beschikbaar als print-on-demand.)

   Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!

   Betaling kan online of in de winkel




Tekst achterflap

In het onderwijs ga je iedere dag opnieuw een relatie aan met je leerlingen of studenten. Vanuit een basis van vertrouwen weet je wat er in hen omgaat, waar ze van dromen, waar ze moeite mee hebben. Als professional creëer je rijke leerervaringen zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. Technologie is daarbij niet meer weg te denken. Leven lang spelen laat zien hoe je die leerervaringen creëert, hoe je ervoor kan zorgen dat je leerlingen ‘aan staan’ en zo waardevolle, toekomstgerichte kennis en vaardigheden opdoen.

Het boek behandelt enkele belangrijke thema’s voor het ontwikkelen van deze rijke leerervaringen, zoals vrijheid, makerschap, spel en creativiteit. Die thema’s worden aangevuld met praktijkervaringen van leerlingen en docenten. Aansluitend wordt in ieder hoofdstuk een bijpassend voorbeeld gegeven van een mogelijke opdracht, uitgewerkt voor verschillende leeftijdsgroepen.

Leven lang spelen volgt het gedachtegoed van Mitchell Resnick, professor in educatieve technologieën bij het MIT in Boston: kinderen en jongeren moeten worden gestimuleerd op het gebied van creativiteit en innovatie, zodat zij kunnen opgroeien tot sociale, ondernemende en creatieve denkers. Zo kunnen zij later een bijdrage leveren aan de complexe vraagstukken in onze samenleving.

Over de auteur
Lorna Minkman was lange tijd werkzaam bij Fontys Hogescholen; ze stond aan de wieg van de Fontys Pulsed Academy. Daar was ze onderdeel van een gepassioneerd, interdisciplinair docententeam dat focust op onderwijsvernieuwing, in een regio waar technologie toonaangevend is. Vanuit een jarenlange ervaring in het hoger onderwijs en expertise in filosofie richt zij haar aandacht op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van jongeren.

Beschrijving

In het onderwijs ga je iedere dag opnieuw een relatie aan met je leerlingen of studenten. Vanuit een basis van vertrouwen weet je wat er in hen omgaat, waar ze van dromen, waar ze moeite mee hebben. Als professional creëer je rijke leerervaringen zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. Technologie is daarbij niet meer weg te denken. Leven lang spelen laat zien hoe je die leerervaringen creëert, hoe je ervoor kan zorgen dat je leerlingen ‘aan staan’ en zo waardevolle, toekomstgerichte kennis en vaardigheden opdoen.

Het boek behandelt enkele belangrijke thema’s voor het ontwikkelen van deze rijke leerervaringen, zoals vrijheid, makerschap, spel en creativiteit. Die thema’s worden aangevuld met praktijkervaringen van leerlingen en docenten. Aansluitend wordt in ieder hoofdstuk een bijpassend voorbeeld gegeven van een mogelijke opdracht, uitgewerkt voor verschillende leeftijdsgroepen.

Leven lang spelen volgt het gedachtegoed van Mitchell Resnick, professor in educatieve technologieën bij het MIT in Boston: kinderen en jongeren moeten worden gestimuleerd op het gebied van creativiteit en innovatie, zodat zij kunnen opgroeien tot sociale, ondernemende en creatieve denkers. Zo kunnen zij later een bijdrage leveren aan de complexe vraagstukken in onze samenleving.

Over de auteur
Lorna Minkman was lange tijd werkzaam bij Fontys Hogescholen; ze stond aan de wieg van de Fontys Pulsed Academy. Daar was ze onderdeel van een gepassioneerd, interdisciplinair docententeam dat focust op onderwijsvernieuwing, in een regio waar technologie toonaangevend is. Vanuit een jarenlange ervaring in het hoger onderwijs en expertise in filosofie richt zij haar aandacht op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van jongeren.

Details

EAN :9789023256069
Auteur: 
Uitgever :Koninklijke Van Gorcum
Publicatie datum :  04-03-2024
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :240 mm
Breedte :167 mm
Dikte :14 mm
Gewicht :397 gr
Status :POD (Beschikbaar als print-on-demand.)
Aantal pagina's :208
Keywords :  motivatie;creativiteit;didactiek