Social media en projectcommunicatie

Jan-Jelle Van Hasselt


Nederlands | 01-11-2011 | 104 pagina's

9789013097603

Paperback / softback


€ 37,95

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar

   Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!

   Betaling kan online of in de winkel




Tekst achterflap

In razend tempo veroveren social media een plek in het communicatielandschap. Het is niet langer meer het domein van computernerds, maar een nieuwe manier om verbindingen te maken met personen of groepen binnen en buiten organisaties. Met een nieuwe dynamiek: de basis is weliswaar informatie-uitwisseling via de formele projectmedia, maar de betekenisgeving vindt plaats in discussies in social media of daaromheen. Het bepalen van de discussie of het sturen ervan vanuit het project is een illusie. Wat betekent deze ontwikkeling voor projectcommunicatie en de manier waarop de projectorganisatie contacten met de omgeving onderhoudt? En hoe te komen tot een strategisch doordachte en onderbouwde inzet van social media bij de communicatie van projecten?
Op al deze vragen wordt in dit Communicatie dossier het antwoord gegeven. Met praktijkcases, voorbeelden en een checklist, gebaseerd op het in dit dossier gepresenteerde model.

Jan Jelle van Hasselt is mede-eigenaar van Wit Communicatieadviseurs in Amsterdam, dat hij samen met Huib Koeleman en Ronald Schepers in 2007 oprichtte. Hij beschikt over ruim twintig jaar ervaring in advieswerk en communicatie. Met afgeronde studies bedrijfskunde en rechten als bagage, plaatst hij communicatie steeds in het bredere organisatieperspectief. Zijn specialismen zijn corporate communicatie, verandercommunicatie en projectcommunicatie. In 2000 behaalde hij de Master-titel in Corporate Communications aan de Erasmus Universiteit.
Hij heeft diverse publicaties op zijn naam staan op het gebied van verandercommunicatie, intranet, interne- en projectcommunicatie. In 2006 verscheen van zijn hand bij Kluwer het Communicatie dossier Bruggen Bouwen. Communicatie van projecten en programma's. Hij levert regelmatig bijdragen aan de tijdschriften Communicatie en Interne Communicatie. Daarnaast is hij bestuurslid van Logeion, vereniging voor communicatie, en jurylid van de Galjaardprijs voor overheidscommunicatie.

E-mail: janjelle.van.hasselt@Witcommunicatie.nl
Twitter: @Janjelle
LinkedIn: http://nl.linkedin.com/pub/jan-jelle-van-hasselt/0/5a1/612

Beschrijving

In razend tempo veroveren social media een plek in het communicatielandschap. Het is niet langer meer het domein van computernerds, maar een nieuwe manier om verbindingen te maken met personen of groepen binnen en buiten organisaties. Met een nieuwe dynamiek: de basis is weliswaar informatie-uitwisseling via de formele projectmedia, maar de betekenisgeving vindt plaats in discussies in social media of daaromheen. Het bepalen van de discussie of het sturen ervan vanuit het project is een illusie. Wat betekent deze ontwikkeling voor projectcommunicatie en de manier waarop de projectorganisatie contacten met de omgeving onderhoudt? En hoe te komen tot een strategisch doordachte en onderbouwde inzet van social media bij de communicatie van projecten?
Op al deze vragen wordt in dit Communicatie dossier het antwoord gegeven. Met praktijkcases, voorbeelden en een checklist, gebaseerd op het in dit dossier gepresenteerde model.

Jan Jelle van Hasselt is mede-eigenaar van Wit Communicatieadviseurs in Amsterdam, dat hij samen met Huib Koeleman en Ronald Schepers in 2007 oprichtte. Hij beschikt over ruim twintig jaar ervaring in advieswerk en communicatie. Met afgeronde studies bedrijfskunde en rechten als bagage, plaatst hij communicatie steeds in het bredere organisatieperspectief. Zijn specialismen zijn corporate communicatie, verandercommunicatie en projectcommunicatie. In 2000 behaalde hij de Master-titel in Corporate Communications aan de Erasmus Universiteit.
Hij heeft diverse publicaties op zijn naam staan op het gebied van verandercommunicatie, intranet, interne- en projectcommunicatie. In 2006 verscheen van zijn hand bij Kluwer het Communicatie dossier Bruggen Bouwen. Communicatie van projecten en programma's. Hij levert regelmatig bijdragen aan de tijdschriften Communicatie en Interne Communicatie. Daarnaast is hij bestuurslid van Logeion, vereniging voor communicatie, en jurylid van de Galjaardprijs voor overheidscommunicatie.

E-mail: janjelle.van.hasselt@Witcommunicatie.nl
Twitter: @Janjelle
LinkedIn: http://nl.linkedin.com/pub/jan-jelle-van-hasselt/0/5a1/612

Details

EAN :9789013097603
Auteur: 
Uitgever :Adformatie Groep
Publicatie datum :  01-11-2011
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :240 mm
Breedte :160 mm
Dikte :10 mm
Gewicht :221 gr
Status :Bestelbaar
Aantal pagina's :104
Reeks :  Communicatie dossier