Communicatie dossier 33: De zes kernen van een organisatie
Michel Kok-Huug Barendrecht
Nederlands | 01-03-2011 | 110 pagina's
9789013081633
Paperback / softback
€ 37,00
Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!
Betaling kan online of in de winkel
Tekst achterflap
Omschrijving
Iedere communicatieprofessional heeft te maken met het concept `identiteit'. Al is het maar omdat communiceren over, vanuit of binnen de organisatie vraagt om kennis van en inzicht in wie en wat de organisatie is. Wat kun je tenslotte communiceren over wat je niet kent?
Weinig begrippen in de communicatie worden zoveel gebruikt zonder te weten waar eigenlijk over wordt gesproken. Wat is de 'identiteit'? Is het wat de organisatie onderscheidt? Is het hoe de organisatie zich presenteert? Hoe de organisatie gezien wordt? En wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor? Communicatie? HR? Ontwerpers? Of het management? Kun je de identiteit eigenlijk wel beheersen?
Dit boek behandelt zowel de breedte als de diepte van het begrip 'identiteit'. Door deze twee perspectieven te combineren kan de communicatieprofessional op strategisch niveau ondersteuning geven aan het managen van de identiteit. Naast verschillende theoretische perspectieven geeft het boek concrete handvatten om de verschillende soorten identiteit die er zijn te onderzoeken en te be?nvloeden
Beschrijving
Omschrijving
Iedere communicatieprofessional heeft te maken met het concept `identiteit'. Al is het maar omdat communiceren over, vanuit of binnen de organisatie vraagt om kennis van en inzicht in wie en wat de organisatie is. Wat kun je tenslotte communiceren over wat je niet kent?
Weinig begrippen in de communicatie worden zoveel gebruikt zonder te weten waar eigenlijk over wordt gesproken. Wat is de 'identiteit'? Is het wat de organisatie onderscheidt? Is het hoe de organisatie zich presenteert? Hoe de organisatie gezien wordt? En wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor? Communicatie? HR? Ontwerpers? Of het management? Kun je de identiteit eigenlijk wel beheersen?
Dit boek behandelt zowel de breedte als de diepte van het begrip 'identiteit'. Door deze twee perspectieven te combineren kan de communicatieprofessional op strategisch niveau ondersteuning geven aan het managen van de identiteit. Naast verschillende theoretische perspectieven geeft het boek concrete handvatten om de verschillende soorten identiteit die er zijn te onderzoeken en te be?nvloeden
Details
| EAN : | 9789013081633 |
| Uitgever : | Adformatie Groep |
| Publicatie datum : | 01-03-2011 |
| Uitvoering : | Paperback / softback |
| Taal/Talen : | Nederlands |
| Hoogte : | 245 mm |
| Breedte : | 159 mm |
| Dikte : | 11 mm |
| Gewicht : | 191 gr |
| Status : | Bestelbaar |
| Aantal pagina's : | 110 |
| Reeks : | Communicatie dossier |