Data-wijs onderwijs

Marianne Coopman-Luc De Man


Nederlands | 20-12-2023 |

9782509043672

Paperback / softback


39,00

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar

   Let op: enkel afhalen in de winkel mogelijk!

   Betaling kan online of in de winkel




Tekst achterflap

Onderwijs wordt overrompeld door nieuwe technologieën die toegang en toepassingen met een comfortabele gebruiksvriendelijkheid commercieel interessant maken. Met daaraan gekoppeld de vragen en noden vanuit het onderwijsveld, die vaak gaan over de vraag of en hoever je wel meegaat met nieuwe tendensen. Ben je een early adopter of eerder een afwachtende pragmaticus? Of een overtuigde non-believer? Omarmen of eromheen lopen dus.

Dit themanummer bespreekt technologische innovatie in het onderwijs vanuit vier invalshoeken: pedagogisch-didactisch (Creëert data betere leerkansen?, Wat zijn de uitdagingen voor leerkrachten? …), didactisch-technologisch (Wat zijn de toepassingen van AI?, Wat kunnen lerarenopleidingen hierover bijbrengen? …), wetgevingstechnisch (Wat zijn de mogelijkheden en beperkingen van gegevensbescherming?, Hoe moet digitale rust worden nagestreefd? …) en vanuit schoolleiderschap (Hoe ervaren schoolleiders het gebruik van data in de onderwijspraktijk?).

Lees hier de inhoudstafel.

Abonnement op de reeks

Dit boek maakt deel uit van onze reeks Beleid voeren in het onderwijs. Abonnees op deze reeks ontvangen drie pockets per jaar aan voordeeltarief van 30 euro per pocket. Het abonnement is jaarlijks opzegbaar.

In de reeks diepen we actuele thema’s uit die raakvlakken hebben met zowel onderwijsbeleid als school- en klaspraktijk. Voor leerkrachten, directeurs, schoolbestuurders, lerarenopleiders, beleidsverantwoordelijken en iedereen die zich betrokken voelt bij hedendaagse ontwikkelingen in het onderwijs. Gastauteurs leveren kwaliteitsvolle bijdragen op basis van hun expertise en ervaring, de coördinatie is in handen van een divers samengestelde redactieraad.

Beschrijving

Onderwijs wordt overrompeld door nieuwe technologieën die toegang en toepassingen met een comfortabele gebruiksvriendelijkheid commercieel interessant maken. Met daaraan gekoppeld de vragen en noden vanuit het onderwijsveld, die vaak gaan over de vraag of en hoever je wel meegaat met nieuwe tendensen. Ben je een early adopter of eerder een afwachtende pragmaticus? Of een overtuigde non-believer? Omarmen of eromheen lopen dus.

Dit themanummer bespreekt technologische innovatie in het onderwijs vanuit vier invalshoeken: pedagogisch-didactisch (Creëert data betere leerkansen?, Wat zijn de uitdagingen voor leerkrachten? …), didactisch-technologisch (Wat zijn de toepassingen van AI?, Wat kunnen lerarenopleidingen hierover bijbrengen? …), wetgevingstechnisch (Wat zijn de mogelijkheden en beperkingen van gegevensbescherming?, Hoe moet digitale rust worden nagestreefd? …) en vanuit schoolleiderschap (Hoe ervaren schoolleiders het gebruik van data in de onderwijspraktijk?).

Lees hier de inhoudstafel.

Abonnement op de reeks

Dit boek maakt deel uit van onze reeks Beleid voeren in het onderwijs. Abonnees op deze reeks ontvangen drie pockets per jaar aan voordeeltarief van 30 euro per pocket. Het abonnement is jaarlijks opzegbaar.

In de reeks diepen we actuele thema’s uit die raakvlakken hebben met zowel onderwijsbeleid als school- en klaspraktijk. Voor leerkrachten, directeurs, schoolbestuurders, lerarenopleiders, beleidsverantwoordelijken en iedereen die zich betrokken voelt bij hedendaagse ontwikkelingen in het onderwijs. Gastauteurs leveren kwaliteitsvolle bijdragen op basis van hun expertise en ervaring, de coördinatie is in handen van een divers samengestelde redactieraad.

Details

EAN :9782509043672
Auteur: 
Uitgever :Borgerhoff & Lamberigts
Publicatie datum :  20-12-2023
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :244 mm
Breedte :163 mm
Dikte :12 mm
Gewicht :356 gr
Status : Bestelbaar