Duurzame landbouw en de vrije markt


Nederlands | 20-10-2022 | 151 pages

9789062245567

Paperback / softback


  Bekijk het inkijkexemplaar

€ 22,50

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   Bestelbaar




Tekst achterflap

Hoewel we als maatschappij steeds meer overtuigd raken dat duurzame agrarische producten belangrijk zijn voor een duurzame toekomst, blijft het marktaandeel van de biologische landbouw nog steeds achter. De consument in de vrije markt blijkt vooralsnog niet te zorgen voor een ommekeer.

Erwin van Woudenberg onderzoekt de barrières in de markt en hoe deze overwonnen kunnen worden. Zijn boek leidt door de keten van boer tot consument en komt langs thema’s als het begrip duurzaamheid, de werking van het consumentenbrein, de kracht van merkbeleving en de macht van prijs.

Oplossingen binnen het marktdenken blijken niet opgewassen tegen de directe vraag van de consument en de wetmatigheden van de vrije markt. Toch ziet de auteur twee factoren die een oplossing kunnen bieden.

Details

EAN :9789062245567
Auteur: 
Uitgever :Samenwerkende Uitgevers VOF
Publicatiedatum :  20-10-2022
Formaat :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Voorraad : Bestelbaar
Aantal bladzijden :151
Trefwoorden :  agricultuur;biodiversiteit;boer;branding;keten;marketing;merkbeleving;natuurinclusieve landbouw;duurzame landbouw;vrije markteconomie